Javíthat a sofőr nélkül közlekedő autók megítélésén, hogy Kalifornia közlekedési hatósága végre nyilvánosságra hozta a robotautók részvételével történt balesetek részletes jegyzőkönyveit. Ennek azért van nagy jelentősége, mert a Google Kaliforniában teszteli az önjáró járműveit.
mert az állam törvényei alapján azok nem nyilvános információk. Ezt a döntést sokan megtámadták, arra hivatkozva, hogy a kormánynak transzparensnek kell lennie az önjáró autókkal kapcsolatban, ha meg akarja őrizni a hitelességét, hogy képes megalapozott döntéseket hozni az önjáró autók engedélyeztetésével kapcsolatban. Ezt talán nem is kell nagyon magyarázni: sokan attól tartanak, hogy a robotsofőrök baleseteket fognak okozni.
Bár a Google már májusban bejelentette, hogy havi jelentést tesz közzé a robotautós projekt weboldalán a balesetekről, ennél sokkal fontosabb, hogy az állam is így járjon el, az összes hasonló autonóm jármű esetében.
Egyelőre nincs okunk az aggodalomra: a Google autói 2009 óta vezetnek nyilvános forgalomban,azóta több millió kilométert levezettek, és így is csak 11 közúti balesetben voltak érintettek. Mindegyik esetben egy másik autó sofőrje volt a hibás, soha senki sem sérült meg, és 7 esetben a piros lámpánál hátulról futottak bele a robotautóba.