Néhány országban már a kereszt- és családnevünk, valamint a telefonszámunk megadásával regisztrálni tudunk a Messenger szolgáltatásra, és egyáltalán nem kell regisztrálni a Facebookra. Most az Egyesült Államokban, Kanadában, Peruban és Venezuelában működik így a Messenger, és a jövőben várható, hogy más országok is csatlakoznak.
Ezzel a lépéssel a Facebook azokat is be tudja csábítani a csevegőhálózatba, akik a közösségi portálon nem szeretnének regisztrálni. Azoknak is előnyös a két szolgáltatás különválasztása, akik nem akarnak minden létező ismerősükkel csevegni.
A Messengert világszerte 700 millióan használják, ami bődületesen nagy szám. A China Mobile, a kínai mobilszolgáltató 800 millió előfizetővel a világ legnagyobb mobilcége. Bár a Facebooknak nincsenek mobilszolgáltatói ambíciói, az sms-t szeretné teljesen kiváltani. (Nem tudom, hogy másnál mi a helyzet, de nálam a sms-ek túlnyomó többsége banki visszaigazolás, kétfaktoros biztonsági kód és ilyenek.)
A leválasztás másik oka az lehet, hogy a Facebook szeretne appokat építeni a szolgáltatásra, amelyek kimondottan az üzenetküldéshez kapcsolódnak, és nem a közösségi portálon megtalálható tartalmakhoz.