Index Vakbarát Hírportál

2,9 milliárd forintot hozott egy játéknak a Steam akciója

2015. június 26., péntek 16:18

Pár hónapja létezik a SteamSpy nevű online eszköz, ami a digitális játékok eladására való platformról, a Steamről szerez eladási adatokat. A Steamen nemrég volt a nagy nyári akciózás, itt már érdemes volt bevetni az eszközt.

Az adatok alapján a legjobban az ARK: Survival Evolved nevű túlélős játék járt, több mint 10 millió dolláros (2,9 milliárd forint!) bevételt generáltak, miközben ez csak egy kisebb csapat, negyven emberrel. A második legjobban teljesítő játék a Counter-Strike: Global Offensive volt, 830 ezer darabot adtak el belőle, 6,2 milliós bevételért.  Az első tíz legjobban menő játék (darabszám szerinti fogyás alapján sorban):

Játék Ennyin vették meg korábban Ennyi embernek van meg most Eladott darab Növekedés Ár Legnagyobb engedmény Bevétel
1. Counter-Strike: Global Offensive 13,468,872 ±54,647 14,295,057 ±156,787 826,185 6.13% $14.99 50% ($7.49) $6,188,126
2. ARK: Survival Evolved 371,137 ±9,329 791,111 ±37,955 419,974 113.16% $29.99 17% ($24.89) $10,453,153
3. Castle Crashers 2,215,388 ±22,705 2,623,536 ±68,858 408,148 18.42% $14.99 90% ($1.49) $608,141
4. Left 4 Dead 2 12,068,802 ±51,888 12,417,596 ±146,727 348,794 2.89% $19.99 80% ($3.99) $1,391,688
5. The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition 3,041,318 ±26,557 3,347,213 ±77,660 305,895 10.06% $19.99 85% ($2.99) $914,626
6. How to Survive 742,000 ±13,181 1,043,934 ±43,578 301,934 40.69% $14.99 95% ($0.74) $223,431
7. PAYDAY 2 4,356,769 ±31,698 4,636,344 ±91,153 279,575 6.42% $19.99 75% ($4.99) $1,395,079
8. Fallout: New Vegas 3,504,654 ±28,481 3,758,019 ±82,217 253,365 7.23% $9.99 75% ($2.49) $630,879
9. Dishonored 1,943,340 ±21,278 2,190,807 ±62,980 247,467 12.73% $19.99 75% ($4.99) $1,234,860
10. Metro: Last Light Redux 235,113 ±7,427 477,049 ±29,493 241,936 102.90% $24.99 75% ($6.24) $1,509,681

Ezekből a Valve persze megtart magának részesedést: a netes fórumok szerint minimum 30 százalékot, a 2011-es, mostanihoz hasonló akciónál pedig akár 50 százalékot is. Lehet számolgatni.

Az adatokból az is kiderült, hogy ezek az akciók nemcsak a nagyoknak jók, több figyelmet kap az egész piac. Mindig is probléma volt azzal, hogy a játékok egyáltalán láthatóak, ismertek legyenek a potenciális fogyasztók előtt. Az ilyen akciók viszont azt is jelentik, hogy több ember több játékkal játszik, mint amúgy tenné.

Rovatok