Lézerrel és nukleáris robbanásokkal hajtott sugárhajtóművet védetett le a Boeing. Az amerikai szabadalmi hivatal által elfogadott szabadalom teljesen új módon, kis termonukleáris robbanásokkal hajtaná meg a gépeket.
A mai modern utasszállító repülőket, mint amilyen a Boeing Dreamlinere is, általában gázturbinás hajtóművek hajtják. Ezekben a tolóerőt a nagy sebességgel kiáramló gázsugár állítja elő. Az új motorban ezzel szemben nagy teljesítményű lézerrel lőnének valamilyen radioaktív anyagot, például tríciumot.
A lézerek fúziós reakciót idéznek elő. Ennek hatására hidrogén vagy hélium keletkezik, amely magas nyomás alatt távozik a motor hátulján, ezzel tolóerőt állít elő.
Mindeközben az utánégető kamra 238-as uránizotóppal bevont belső fala reakcióba lép a nukleáris robbanás során keletkezett nagy energiájú neutronokkal, ami óriási hőmennyiséget generál. Az égéstér falának másik oldalán lévő hűtőfolyadék felveszi a termelt hőt, amelyet elszállít a generátorhoz. Itt a hőenergia végül elektromos energiává alakul, amely működteti a lézereket, így az egész ciklus indulhat elölről. A hajtómű így a radioaktív anyagon kívül nagyon kevés külső energiát igényel.
A szabadalom szerint az új típusú motor nemcsak utasszállítók, de akár rakéták vagy akár űrrepülők meghajtására is alkalmas lehet majd.