Az Oculus Rift nevű virtuálisvalóság-szemüveget gyártó Oculus VR olyan technológiát vásárolt fel, amellyel nincs szükség külső kontrollerre a virtuális világ navigálásához. A Pebbles megoldása különféle szenzorok segítségével leköveti a felhasználó valódi kezének mozgását, és ebből az algoritmusai valós időben létrehoznak egy virtuális kezet. Vagyis gyakorlatilag
és valódi kézmozdulatokkal foghatunk és meg mozgathatunk virtuális tárgyakat. Ezzel az Oculus még egy lépéssel közelíti a valószerű élményhez a VR-szemüvege felhasználói élményét, hiszen kiiktatja az irányításhoz ma még szükséges kontrollereket.
A Facebook által tavaly márciusban felvásárolt Oculus a virtuális valóság élharcosának számít. A Pebble bekebelezését megelőzően, júniusban bemutatták a saját VR-irányítási megoldásukat is. Ez az Oculus Touch, amely kezenként egy-egy külön eszközből áll, így valamelyest közelít a természetes mozgáshoz egy hagyományos Xbox- vagy Playstation-kontrollerhez képest, de a szabadkézi irányítástól még messze van.
Nem most kezdett ugyanakkor érdeklődni a cég aziránt, hogy ne csak maga a virtuális valóság legyen valószerű, de a fizikai valósággal való határt is egyre inkább elmossa. Tavaly decemberben felvásárolták a Nimble VR nevű céget, amely a felhasználó testmozgását képezte le virtuálisan; az idén májusban megvett Surreal Vision megoldása pedig a felhasználó valós fizikai terét építi be a virtuális világba.
A VR-ral az anyacég Facebooknak is nagy tervei vannak, erre építenék a jövő kommunikációját a felhasználók között – legalábbis amíg meg be nem vezetik helyette a telepátiát. Mindeközben pedig az Oculus a filmgyártásba is beszállna.