A Vice's Motherboard oldalon megjelent egy nagy vihart kavaró cikk, melyben Alex Rosenblat és Luke Stark, a Data & Society kutatói azt állították, hogy vizsgálataik szerint az Uber a sofőrt kereső ügyfeleket megtéveszti, amikor az alkalmazásban olyan autókat is megjelenítenek, melyek valójában nem is léteznek – írja az ITCafé.
Ezt az utasok által is megerősített jelenséget az Uber egyik képviselője állítólag azzal magyarázta, hogy az alkalmazásban látható autók nem a járművek pontos számát és helyzetét jelzik, hanem „vizuális effektek”, a felhasználók tekintsék őket „egyfajta képernyővédőnek”.
Az Uber nagy-britanniai képviselete viszont hivatalos reakciójában tagadta ezt, ők azt állítják, hogy az ábrázolt autók mind valósak, bár az időnként előfordul, hogy az adatátvitel késleltetése miatt nem feltétlenül a valós idejű állapot látszik a kijelzőn.
A szóvivő a Guardiannek azt mondta, törekszenek arra, hogy a lehető legpontosabban tájékoztassák az ügyfeleket, de a késleltetés mellett az is okozhat a valóságtól való eltérést, hogy a kijelző túlzsúfoltságát elkerülendő a közelben tartózkodó autók közül csak nyolcat jelenítenek meg. Emellett még egy tényező befolyásolja a megjelenítést: ha a sofőr kéri, akkor az ő védelmükben bizonyos területeken nem jelzik az adott autót.