Az Apple Sirije, az Android Google Now-ja, illetve a Microsoft Cortanája után a Facebook is előállt a saját digitális személyi asszisztensével. Az M elnevezésű szolgáltatás (talán a James Bond-filmek azonos nevű állandó szereplőjére utal a név) a Messenger üzenetküldőbe épül be, és abban segíti a felhasználót, hogy személyre szabott információkat ad konkrét kérdésekre válaszolva.
Az ilyen rendszerek előnye, hogy az ember úgy kérhet tőlük segítséget, mintha egy emberrel beszélgetve tenné ugyanezt. Például pár nap múlva épp egy másik városban lesz dolgunk, de nem ismerünk ott egy jó helyet sem, hogy egy jó hamburgert (vagy épp velős pacalt) megegyünk. Ilyenkor csak megkérdezzük a digitális személyi asszisztenst (jobbára angolul), hogy mégis mit javasol, és a program internetes keresők használatával kiválasztja a legideálisabbnak tűnő lehetőséget, megmutatja az eredményt, majd rákérdez, hogy foglaljon-e asztalt.
A versenytársak általában teljesen számítógépes intelligenciákra bízzák a rendszer működtetését, amelyek így is egészen megdöbbentő szintű interaktivitásra képesek. A Facebook M-je elméletileg annyival több, hogy a folyamatokat egy bizonyos szintig emberek is ellenőrzik. Az egyelőre a bevezetés első fázisában lévő, pár száz szerencsés San Francisco-i felhasználó számára elérhető M mögött M Trainereknek nevezett kollégák tüsténkednek azon, hogy a foglalások, vásárlások és megrendelések a lehető legolajozottabban menjenek.
Ami nem jelenti, hogy ne lenne komoly számítógépes intelligencia is a rendszerben. A szoftver az első beérkező kérést további, a pontosítást szolgáló kérdésekkel ellenőrzi vissza, hogy a lehető legideálisabb legyen az eredmény. A felhasználók ugyanakkor nem tudják, hogy épp a géppel vagy egy emberrel kommunikálnak.
A Facebook tájékoztatása szerint az M nem használ adatot a facebookos előzményeinkből, bár ez hosszabb távon egészen biztosan változni fog. Egyelőre tippelni sem lehet, mikor lesz szélesebb körben, tehát például hazánkban is elérhető a szolgáltatás.