Ádáz küzdelem kezdődött a Netflix és az Amazon között az online filmszolgáltatások piacán. A két cég egymásra licitál újabb szolgáltatásaikkal, miközben a világ egyre több országát próbálják meghódítani.
Ennek egyik lépéseként, a Netflix a napokban indította el szolgáltatását Japánban, ahol az Amazon már jelen van egy ideje. Szinte azonnal lábra kaptak a hírek, hogy néhány hónapon belül, feltehetően még jövő januárban Dél-Koreában is elindul a Netflix szolgáltatása. A hivatalos bejelentést azonban korábban megtehetik.
Japánban egy helyi szolgáltatóval, a SoftBankkal szövetkeztek, hogy az országban lévő telefonokra minél hamarabb felkerüljön a Netflix alkalmazás. Hasonlóan fognak a dél-koreai piacra is belépni, itt az SK Telecom, KT és LG Uplus a potenciális partner.
És ez csak az ázsiai piac, a Netflixnek (és persze az Amazonnak) terjeszkednie kell, új felhasználókat kell bevonnia ahhoz, hogy növekedjenek. A Netflix esetében ráadásul ez létkérdés is, hiszen valahogyan meg kell térülnie az óriási pénzösszegeknek, amelyet a szolgáltatás fejlesztésébe és a saját készítésű sorozataikba fektettek.
A Netflix több mint egy éve jelentette be, hogy 400 millió dollárt szerzett szolgáltatásai bővítésére, elsősorban az európai expanzióra. Tavaly ősszel el is indultak Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Luxembourgban és Svájcban. Idén októberben Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Izlandon indul el a szolgáltatás. Jelenleg 13 európai országban vannak jelen és októberben továbbiakat csatolnak a birodalomhoz.
Pletykaként Csehország is felmerült a hírekben és ezzel ugye Magyarország is benne van a pakliban, mint azonos régióként kezelt ország. Néhány hete az LG tévé szoftverének frissítésekor néhány napra meg is jelent a Netflix-alkalmazás a tévé menüjében Magyarországon. Bejelentkezni azonban nem tudtunk, ugyanazt az üzenetet kaptuk, mint a böngészőkben, hogy az orzságban egyelőre még nem érhető el a szolgáltatás. Néhány nappal később el is tűnt az ikon.
A tény azonban, hogy már a magyar tévéken is megjelent az alkalmazás, azt jelentheti, hogy hamarosan itt is válogathatunk a világ legnagyobb online videótékájából. Nem mond ellent ennek, hogy a Netflix korábban azt mondta, hogy 2016 végére a világ 200 országában szeretnének jelen lenni.
Nem egyszerű az európai piac, minden országban mások a szabályok, így mindenhol más választékkal tudnak elindulni. Németországban például nagyon kicsi volt a választék induláskor, egy évvel a bevezetés után már jobb a helyzet. Forgalmazási jogok miatt például eleinte nem volt elérhető az egyik legnagyobb sikersorozat, a House of Cards. Emiatt lassú a piacra lépés, sok akadályt kell leküzdenie a cégnek. De a Netflix persze nem bíz semmit a véletlenre: már 2009-ben lefoglalta a netflix.hu domént.