A Snapchat, vagyis az alkalmazás, melynek lényege, hogy a benne elküldött üzenetek (elvileg) a megtekintés után visszahozhatatlanul törlődnek, fizetős szolgáltatást indít. 99 centet fizethetünk azért, hogy három, tetszőlegesen választott üzenetet egyszer újra megnézhessünk.
A visszajátszás funkció nem teljesen új, a Snapchat már korábban is adott naponta egy visszajátszást mindenkinek. Most úgy találták, hogy olyan nagy az igény, hogy érdemes ebből alkalmazáson belüli vásárlást csinálni, bár azért mindent pénzért sem lehet: minden egyes üzenetet csak egyszer lehet megnézni, többször egymás után még akkor sem, ha a felhasználó akár azért is külön fizetne.
A hivatalos magyarázat szerint ugyan a Snapchat lényege a megismételhetetlenség és az, hogy minden csak rövid ideig látszik, arra jöttek rá, hogy ha valaki újra meg akar nézni egy üzenetet, az valójában bók, és hát miért állnának ők az ilyesmi útjába.
A Snapchatnek 100 millió, napi szinten aktív felhasználója van, akik naponta négymilliárd videót néznek meg. Az 500 dolgozóval működő, alig három éve létező cég eddig nem sok pénzt termelt, de idén a várakozások szerint akár 50 millió dolláros bevételük is lehet, ami nem annyira a 99 centes felhasználói vásárlásokból jön majd össze, hanem az alkalmazáson belüli reklámokból.