Jövőre lesz tíz éve, hogy az Xbox 360-ra megjelent a Gears of War, az egyik legnépszerűbb harmadik nézetes, fedezékbe vonulós, hatalmas fegyverekkel hentelős franchise. Ez akkor csúcskategóriának számított és a játékfejlesztők hirtelen ráébredtek arra, hogy a fedezékbe vonulás lehet nem is olyan rossz ötlet a külső nézetes műfajnak. Szóval a Gears of War hamar kultikus játéksorozat lett, de persze csak az xboxosok és pécések körében, a Microsoft valószínűleg soha az életben nem adja ki a brandet PlayStationre. Viszont XBox One-on már elérhető, köszönhetően az új Ultimate kiadásnak (na meg annak a bejelentésnek, hogy mégis játszhatóak lesznek a 360-as játékok a One-on). Végülis nem hülyeség újracsomagolni, kicsit feltuningolni és optimalizálni a három plusz egy részes sorozatot, ha már bejelentették a Gears of War 4-et.
A probléma azonban ott kezdődik, hogy az Ultimate Edition mindössze az első játék újrakiadása. Bármilyen háttérinfó nélkül azt gondoltam logikusnak, hogy egy nagy feltuningolt csomagban kiadják az összes eddigi részt, vagy legalább az alap trilógiát. Így azért meglehetősen kérdéses, hogy mennyire éri meg 40 dollárt adni a játékért, még ha a maga idejében az első Gears of War egészen forradalminak is hatott.
Miközben a remaszterelt, újrakiadott, felújított és ki tudja még hányféleképpen kétszer eladott régi játékoknak hatalmas divatja van, a GoW-szériánál őszintén szólva nem érzem igazán indokoltnak az ilyen újracsomagolást. Azért az igyekezetet mindenképpen értékelem.
A grafikát és a látványt például teljesen újratervezték, ha nem is mondanám kortársnak, de ez a verzió simán elmenne egy három évvel ezelőtti csúcskategóriás játéknak, ha kizárólag a látványt nézzük. Azt az érzetet azonban még az új textúrák sem tudták megszüntetni, hogy a Gears of War világa alapvetően egy szürkés-barnás paca, amit néha leöntenek vérrel. Ez némileg kitisztult az új kiadással, de még mindig van annyira nyomasztó, hogy egyesek elijesszen.
A grafika mellett a másik nagy dobás, hogy a korábban csak pc-n elérhető öt plusz küldetés végre Xboxon is játszható. Ez mondjuk egész klassz azoknak, akik anno még konzolra vették meg, de akik pc-n tolták végig nem igazán találnak semmi újdonságot a küllemen kívül.
De még ez is lenyelhető, ha végre megjavították a botrányosan rossz irányítást. Ez sajnos csak félig sikerült, pont ezért kiábrándító, hogy az egész elviselhető grafika és a kétségtelenül nosztalgikus játékélményt továbbra is szétbarmolják olyan apróságok, mint annak a rohadt gránátnak az eldobása vagy a még mindig frusztráló fedezékrendszer, aminek köszönhetően egy-egy rossz szögben megadott parancsnak köszönhetően pillanatok alatt lemészároltak és kezdhettem újra mindent. Éppen ezért a multiplayer bukó, mert ha nem öltem bele heteket a megfelelő elgurulási technikába és nem tapasztaltam ki a játék hibáit, akkor annyira élvezetes az egész, mintha John McClane-ként állnék ki a pálya közepére egy I Hate Delta Squad-táblával a nyakamban.
Az elmúlt évtizedben rengeteget fejlődött a fedezékbe menekülős, lövöldözős third person shooterek műfaja és visszatérni a Gears of War 1-hez olyan, mintha egy Mercedest cserélnénk egy Pimp My Ride-kezelésen átesett Polskira. A célnak megfelel, valaha még menőnek is számított, de minek költsek erre pénzt, ha kicsit többért háromszor akkora kontentet vásárolhatok az elmúlt 2-3 évből. Nosztalgiának elmegy, a rajongók kicsit boldogok lehetnek a következő részig, de a szebb grafika még nem jelent korszerűsített játékot.