2015. október 6., kedd 09:54
Az Apple kétségbeesett küzdelmet folytat az emberi elbutulással, legalábbis egyelőre nincs más magyarázata annak, hogy négy napon belül már a második mesterségesintelligencia-fejlesztő céget vásárolják fel.
A brit startup, a VocallQ felvásárlását pénteken jelentette be az Apple. Az új szerzemény a Perceptio, ami képfelismerő szoftvert gyárt okostelefonokra. A saját fejlesztésű deep learning technológiájuk anélkül tud képeket azonosítani, hogy külső adatforrásokra támaszkodna. A deep learning (szó szerinti fordításban: mély tanulás) a mesterségesintelligencia-kutatás egyik specifikus részterülete. A lényeg: megtanítják a gépeket bizonyos minták felismerésére, és a tanultak alapján a gépek saját mintákat hozhatnak létre.
De miért kell az Apple-nek ennyi mesterséges intelligencia?
- Hogy könnyebb legyen telefonos segítséget kérni. Az Apple Sirije, a Microsoft Cortanája, vagy a Google Now is a felhasználói szokásainkat vizsgálják, és ennek alapján tesznek javaslatokat. Tudják, ez az a rendszer, amitől falhoz akarják vágni az androidos telefonjukat, mert reggel kávézás közben csipogni kezd, hogy már rég el kellett volna indulnia a munkahelyére.
- Mert saját autót akarnak piacra dobni. Több jelentés szerint az Apple is szemet vetett az autóiparra, és 2019-re már el is készülhet az első modell. A céghez közel álló források szerint ezek elektromos, de nem önjáró autók lesznek. Mégis, ezeknek sem árthat a mesterséges intelligencia: ha például a saját kocsink a hangunk és az arcunk alapján tud azonosítani, kevesebbet kell aggódnunk az autólopás miatt.
- Lépést tartanak a konkurenciával. A Facebook, a Google és a Microsoft legalább ilyen agresszíven vadászik a mesterségesintelligencia-fejlesztőkre. Vadásznak a tudományterület szakértőire, és sokszor komplett cégeket vásárolnak föl.
Az Apple szóvivője, Colin Johnson a Bloombergnek azt mondta, hogy gyakran vásárolnak fel kisebb cégeket, de általában nem beszélnek róla, hogy ezekkel milyen terveik vagy céljaik vannak. Szóval marad a találgatás.