Nyilvánvaló, hogy itt érdekellentét húzódik, amit az érintett felek jobb-rosszabb kompromisszumokkal oldanak meg. A fapados légitársaságok platóra lapátolt krumpliként kezelik az utasokat, az első osztályú repülőjegyek viszont piszok drágák. A társaságoknak nyilván az a célja, hogy a gépek optimális kihasználtsággal repüljenek: minél több utast tudnak felzsúfolni egy gépre, annál jobb üzlet az nekik. És annál rosszabb az utasoknak.
Szerencsére a repülőgépeket nem az aerodinamikához tök hülye utasok tervezik, hanem mérnökök, de sajnos ők a légitársaságoktól kapják a megrendeléseket. És azt már tisztáztuk, hogy mi a légitársaságok célja. De még így is sokkal könnyebb az Airbus új repülőgép-terveit lappangó szadizmusnak látni, mint optimális helykihasználásnak.
Igen jól látja: egymás hegyére-hátára zsúfolnák az utasokat. A plató meg a krumpli. Valaki biztos azt gondolta, hogy az utasoknak nincsenek érzéseik; valójában T–800-as Terminátorok, akiknek sose volt méltóságuk és mozgásigényük, nem hánynának le a többiekre a csomagtartó szintjéről, és Húsvét-szigeteki kőszoborként ülnének végig élére állítva-fektetve egy 13 órás repülőutat.
A most nyilvánosságra került dokumentumok csak koncepciós vázlatok, de mivel ezeket nem egy unatkozó Aranysas-előfizető, hanem az egyik legnagyobb repülőgépgyártó mérnöke skiccelte fel, joggal merülhet fel a kérdés, hogy az Airbusnál tényleg felállítottak-e egy Szopatásügyi Főosztályt. Más magyarázat nincs rá, hogy miért mutatnak be időről időre emberellenes ültetési terveket.