Az már senkinek nem újdonság, hogy a facebookos hírfolyamába az ismerősök megosztásai közé gyakran vegyülnek reklámok vagy a követett márkák posztjai is. A Facebook viszont most tesztelni kezdett egy külön hírfolyamot, amely a különféle megvásárolható termékekről szóló posztokat ömlesztené egy nagy vásárlói listába.
Emellett tekernek egy fokozatot a szeptember óta tesztelt immerzív hirdetéseken is. Ezt a funkciót Canvasnak, vagyis vászonnak hívják, és a hirdetők a Facebook mobilappján belül tudnak vele teljes képernyős reklámanyagokat, akár többoldalas katalógusokat megjeleníteni.
Mindez része a nagyobb tervnek, hogy a közösségi oldal egyúttal online áruházzá is váljon – amellett, hogy már online újság is –, és az Amazon babárjaira törjön, megelőzve a szintén próbálkozó Google-t. Ebbe a trendbe illik a saját vásárlás-gomb, a márkák mobilos Facebook-oldalának saját boltrészlege, vagy a márkák személyre szabott termékhirdetései.
A cég saját felmérése szerint lenne is igény a külön vásárlói hírfolyamnak: a felhasználók 50 százaléka szokott termékeket keresni az oldalon. A többieknek pedig azért lehetne előnyös az elkülönített termékfolyam, mert így a fő hírfolyamban megritkulhatnának a személyesebb tartalmakat telespammelő hirdetések – bár valószínűbb forgatókönyv, hogy a Facebook ott is meghagyja őket.
Mint minden a mai interneten, a termékfolyamban is személyre szabottan jelennének meg a hirdetések, azaz nem mindenki ugyanazt a fix katalógust látná. Az új funkció része lenne egy kereső is, ahol célzottan kutathatnánk a minket érdeklő termékek után, akár egy hagyományos online bolt katalógusában. A funkciót egyelőre a szokásos módon, korlátozott számú felhasználóval tesztelik.