Bombaüzlet volt az Apple-nek a sokáig halogatott péklapátok kiadása. Az App Annie nevű mobilpiaci elemzőcég legújabb jelentése a nagyobb képernyős iPhone-ok megjelenése óta Kína villámgyorsan a cég legfontosabb piacává nőtte ki magát: az iOS App Store-nál Kína produkálta a legnagyobb növekedést mind appletöltés, mind az ezzel generált bevétel tekintetében. szerint
Globális szinten a Google saját alkalmazásboltja, a Play Store még mindig vezet, ha darabszámra nézzük a letöltéseket, viszont az Apple sokkal nagyobb arányban lát pénzt is a letöltésekből. Mindkét riválisnál az ázsiai piac generálta az eltérő struktúrájú növekedést:
Az eredményekhez hozzájárul, hogy a Google esetében Kína alapból kiesik: öt éve elégelték meg a netcenzúrát és vonták ki a szolgáltatásaikat az országból. Valószínűleg az ebből származó bevételkiesés is hozzájárulhatott, hogy szeptemberben kiderült, visszatérnek Kínába a Play Store helyi viszonyokra szabott változatával. Nem lesz ugyanakkor könnyű dolguk, mert a távollétükben a kínai app-piac feltöredezett, és több kisebb cég foglalta el a nyugati óriás megüresedett helyét.