Index Vakbarát Hírportál

A jövő autója egy moduláris villamos

2015. november 5., csütörtök 11:34

A hidrogénmeghajtású, elektromos és szuperokos autók sorából is kilóg a Next; leginkább azért, mert nem is hasonlít egy autóra. Az úton halad, négy kereke van, ülések vannak benne, és eljut A pontból B pontba – eddig stimmel.

De maga a jármű kívülről úgy néz ki, mint egy áramvonalasított üvegkocka, belül meg úgy, mint egy kormány nélküli mikrobusz. Az elektromos motorja 75 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint a benzinmotorosok, és nem is annyira környezetszennyező. A Next autói önvezető modellek, de a tájékozódásához nincs szükségük külön infrastruktúrára.

Jól hangzik, nem? Hogyne, a tervezőasztalon minden szebbnek látszik – a Nextből ugyanis még nem készült prototípus. De papíron többet nyújthat a többi elektromos autónál. A Next inkább hasonlít egy tömegközlekedési eszközre, ami figyelembe veszi több felhasználó utazási igényeit.

Ehhez szükségünk lesz egy okostelefonra is. Az alkalmazásban megadjuk, hova szeretnénk utazni, hogy egyedül vagy csoportosan mennénk-e, és indul is a visszaszámlálás a modul érkezéséig.

Kötéltáncos baristák New Yorkban

Innen válik a dolog érdekessé, az autózás meg tömegközlekedéssé. Nem véletlenül használtuk a modul szót, ugyanis a Next tényleg moduláris jármű: a hatszemélyes kisautó ugyanis menet közben összekapcsolódhat más modulokkal is, és így apró, tolóajtókkal elválasztott elektromos vasúti kocsikká változnak. Az összekapcsolódó szerelvény optimális útvonalát a szoftver tervezi meg, így menet közben egyes modulok leválnak, hogy másfelé induljanak tovább; emiatt néha az utasoknak is át kell szállniuk egy másik kocsiba.

Next V3.0 Trailer

A Next tervezője, Tommaso Gecchelin reméli, hogy öt éven belül már elkészülhetnek az első modulok. A koncepciós videóban látható extrák, mint a saját munkaállomás-modul vagy az étkezőkocsi megrendelése nyilván csak akkor válnának lehetségessé, ha az alapötlet működőképesnek bizonyul, és a szabályozó testületek is rábólintanak. Addig is két tanács:

  1. Álló emberekre közúti járműveket tervezni nem a legjobb ötlet, mert ha a rendőrök meglátják, hogy nincs becsatolva a biztonsági övük, biztos megbüntetik őket. 
  2. Aki került már dugóba New Yorkban, tudja, hogy közlekedésrendészeti csoda kéne egy másodpercre pontosan megtervezett étkezőkocsi-csatlakozás megtervezéséhez. Ahhoz pedig, hogy manőverezés közben ne égessék halálra az utasokat forró kávéval, egy kötéltáncos barista kéne.

Rovatok