A hidrogénmeghajtású, elektromos és szuperokos autók sorából is kilóg a Next; leginkább azért, mert nem is hasonlít egy autóra. Az úton halad, négy kereke van, ülések vannak benne, és eljut A pontból B pontba – eddig stimmel.
De maga a jármű kívülről úgy néz ki, mint egy áramvonalasított üvegkocka, belül meg úgy, mint egy kormány nélküli mikrobusz. Az elektromos motorja 75 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint a benzinmotorosok, és nem is annyira környezetszennyező. A Next autói önvezető modellek, de a tájékozódásához nincs szükségük külön infrastruktúrára.
Jól hangzik, nem? Hogyne, a tervezőasztalon minden szebbnek látszik – a Nextből ugyanis még nem készült prototípus. De papíron többet nyújthat a többi elektromos autónál. A Next inkább hasonlít egy tömegközlekedési eszközre, ami figyelembe veszi több felhasználó utazási igényeit.
Ehhez szükségünk lesz egy okostelefonra is. Az alkalmazásban megadjuk, hova szeretnénk utazni, hogy egyedül vagy csoportosan mennénk-e, és indul is a visszaszámlálás a modul érkezéséig.
Innen válik a dolog érdekessé, az autózás meg tömegközlekedéssé. Nem véletlenül használtuk a modul szót, ugyanis a Next tényleg moduláris jármű: a hatszemélyes kisautó ugyanis menet közben összekapcsolódhat más modulokkal is, és így apró, tolóajtókkal elválasztott elektromos vasúti kocsikká változnak. Az összekapcsolódó szerelvény optimális útvonalát a szoftver tervezi meg, így menet közben egyes modulok leválnak, hogy másfelé induljanak tovább; emiatt néha az utasoknak is át kell szállniuk egy másik kocsiba.
A Next tervezője, Tommaso Gecchelin reméli, hogy öt éven belül már elkészülhetnek az első modulok. A koncepciós videóban látható extrák, mint a saját munkaállomás-modul vagy az étkezőkocsi megrendelése nyilván csak akkor válnának lehetségessé, ha az alapötlet működőképesnek bizonyul, és a szabályozó testületek is rábólintanak. Addig is két tanács: