Az amerikai légierő október 30-án tesztelte először repülés közben az F–35A fedélzeti gépágyúját. A teszt sikeres volt, de ez még csak az első állomása volt egy egész tesztsorozatnak. Ha ezeken is sikerrel teljesít, a légierő rendszeresítheti a 25 milliméteres gépágyút.
A négycsöves gépágyú egészen tüzelésig rejtve marad a bal szárnyban, a pilótafülkéhez közel. A múlt pénteki teszten a gépágyúval először egy 30-as, majd két 60-as sorozatot adtak le. A tesztről filmet is készítettek, ami sajnos nem annyira látványos, mint amikor Arnold Schwarzenegger terpeszállásban lövöldözni kezd egy M134 Minigunnal; csak elcsúszik egy fedőlap, a repülőgép szárnyán gyorsan leváló füstpamacsok jelennek meg, és kész is.
A tesztelést végző pilóta, Charles Trickey őrnagy azt mondta, minden olyan simán ment, ahogy az egy első kísérlettől elvárható. Éles harci helyzetben a fedélzeti gépágyú légi és földi célpontokat is támadhat. Az F–35 szenzorai ilyenkor a sisakkijelzőjére továbbítják az adatokat, így a pilóták könnyebben észlelhetik a célpontokat. Legalábbis elméletben. A mostani teszten még csak a levegőbe pufogtattak, de a teljes fegyverrendszer csak 2017-re készül el.