2015 harmadik negyedévében a gyártók világszerte 21 millió hordható eszközt adtak el. Ez 197,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 7,1 millióhoz képest – derül ki az IDC friss jelentéséből.
Ahogy az is, hogy továbbra is a Fitbit a piacvezető, az Apple és a kínai Xiaomi csak a kis cég utáni helyekre fért be. A Samsung viszont még a top 5-be se. Persze fiatal piac lévén pillanatok alatt átrendeződhetnek a viszonyok, amit az is jelez, hogy a Fitbit épphogy az élen tudott maradni, miután 10 százalékok zuhant a piaci részesedése, holott bőven megduplázta az eladásait. A jelentés szerint azért tudott mégis elsőként végezni, mert nagyon bejött a vállalati stratégiája: már több mint 70 Fortune 500-as cég látja el Fitbit-okoskarkötőkkel az alkalmazottait.
Az Apple viszont később lépett be a piacra, de rögtön a második helyen debütált – ezt most is őrzik az Apple Watch 18,6 százalékos részesedésével. A legnagyobbat viszont a Xiaomi nőtt, 11,7 százalékpontot sikerült rápakolniuk a tavalyi eredményre, köszönhetően az olcsónak számító Mi Band karkötővel.
A jelentés szerint ugyan egyre több okosórát veszünk, ezt nem az okoskarkötők rovására tesszük: mindkét termékkategória arányosan tudott nőni tavalyhoz képest.