A Fitbit jócskán megelőzte az Apple-t a hordozható eszközök piacán. Így nevezik azokat a többnyire okoskütyüket, amelyek nem mobiltelefonok, nem tabletek, inkább ezek kiegészítőiként működnek. Jellemzően a karórákat, okosórákat sorolják ide.
Az Apple megszokhatta, hogy ahogy belép valamilyen piacra, letarolja azt. Még ha nem is lesz ténylegesen piacvezető, de meghatározó szereplője lesz a piacnak. Ahhoz nincs hozzászokva, hogy egy aprócska vállalat elvigye előle a dicsőséget.
Mégis ezt történt idén a hordozható eszközök piacán. Nem kell azért félteni az Apple-t sem, új belépőként sikerült a rögtön a piac 18,6 százalékát megszerezniük 3,9 millió eladott okosórával.
Maga a növekedés összességében majdnem kétszáz százalékos, egészen pontosan 197,6 százalékkal több ilyen kütyüt adtak el a harmadik negyedévben. Ez 21 millió darabot jelent, ami tényleg jelentős növekedés a tavalyi 7,1 millióhoz képest.
Ebből a Fitbit tavaly 2,3 millió karórát adott el, idén 4,7 milliót. Az Apple ugye tavaly még nem volt a piacon, így mondhatjuk azt, hogy berobbant a piacra. Nem véletlen a Fitbit sikere, sokkal olcsóbban adják fitneszóráikat a konkurenseknél, 30-150 dollár közötti óráik töredékébe kerülnek az Apple 350 dollárnál kezdődő óráinak.
A még érzékelhető részesedéssel bírók között a kínai Xiaomit és a svájci Garmint érdemes megemlíteni. Főleg, hogy ezek kilökték az első ötből a dél-koreai óriást, a Samsungot.