Az Amazon összeáll a Baiduval, Kína legnagyobb keresőjével, hogy a kínai piacon is megjelenhessen Fire tabletjeivel. A készüléket szeptember végétől lehet az Egyesült Államokban kapni, mostantól pedig Kínában is megvásárolható lesz nyolcvan dollárért.
A tableten a Baidu keresője lesz az alapértelmezett kereső. Ami azért nem meglepő, mert az Amazon arra a piacra szeretne belépni, amelyen a Google-t nem kívánatosnak minősítették. Emiatt a Google szolgáltatásait is a helyi cégek veszik át, az alkalmazásboltot például a Baidu működteti.
De ez olyan furcsaságokhoz is vezet, hogy az Amazon legnagyobb konkurense, az online kereskedelem nagyágyúja, az Alibaba cégcsoporthoz tartozó iQiyi alkalmazást teszik a tabletre a YouTube helyett.
Mindezek ellenére nem tudni, hogyan fog teljesíteni a tablet a már így is túlzsúfolt kínai piacon. A Baidu jó hátszelet jelent, de tucatjával vannak a Fire-nál olcsóbb tabletek. Mint ahogy a felsőbb kategóriában is találhatunk jócskán készülékeket.