A Blackberry harmadik negyedéves eredményei jobbak a megelőzőnél, hasonló pozitív trendre két éve nem volt példa a mobilpiac egykor meghatározó cégénél. Az elmozdulást a novemberben bevezetett új típus, a Priv iránti keresletnek tulajdonítják.
Az őszi három hónap 548 millió dolláros bevétele még így is 31 százalékkal alacsonyabb a tavalyi év hasonló időszakánál, de legalább 12 százalékkal magasabb a nyárinál — a régóta szenvedő Blackberrynél már ennek is örülhetnek, hiszen az elmúlt két évben folyamatosan romlottak a mutatóik.
„A Blackberrynek biztos pénzügyi alapjai vannak és jól teljesítünk” — mondja most John Chen Blackberry-vezérigazgató.
A cég múlt hónapban kezdte el árusítani Priv nevű új okostelefonját, amitől sokat remélnek. Ez az első típusuk, amelyen nem a Blackberry saját operációs rendszere, hanem Android fut. A promócióban azt hangsúlyozzák, hogy a Blackberryre jellemző magas biztonsági szint megmarad, miközben az Androiddal elérhető lesz az összes app, ami a Google Playben megtalálható. Továbbra is a magasabb státuszú fogyasztókat célozzák be, erre utal a típus neve is: Priv, mint privilege (vagy éppen biztonság, privacy).
A Blackberry 5 millió készüléket szeretne eladni egy év alatt. A globális eladások csak most indulnak, a Privet csütörtökön kezdték árusítani Magyarországon, az ára 274 990 Ft.