Az IBM megerősítette: csütörtök reggel megvették a Ustream nevű, részben magyar alapítású videostreaming szolgáltatást. A vételárról nem nyilatkozott a cég, de a felvásárlási pletykát először megíró Fortune szerint nagyjából 130 millió dollár (37,5 milliárd forint) cserélhetett gazdát.
2007-ben alapított Ustream olyan szolgáltatásként kezdte, amellyel bárki ingyenesen tudott élő videókat streamelni, így megkönnyítette a például, hogy a felhasználók a helyszínről közvetítsenek egy-egy eseményről. Miután ez a piac egyre sűrűbbé kezdett válni, a Ustream terjeszkedni kezdett, és beindított egy fizetős, felhőalapú streamingplatformot is, amelyet már inkább cégeknek kínál – többek között olyanoknak is, mint a Facebook, az HBO, a Cisco, a Sony, a NASA vagy a Samsung.
A Ustream és az IBM most kezdett ismerkedni egymással, eddig is szoros együttműködés volt közöttük. Először 2014 áprilisában kötöttek megállapodást, eszerint a Ustream lett az első videoszolgáltatás, amelyet az IBM a felhőszolgáltatása piacterén elérhetővé tett. Még abban az évben bejelentették azt is, hogy integrálják a Ustreamet a Bluemix nevű nyílt, felhőalapú alkalmazásfejlesztési platformba. A mostani felvásárlással még szorosabb integráció válik lehetővé, így könnyebb lesz a külső fejlesztőknek olyan szolgáltatásokat építeni, amelyek kihasználják az élő videófolyam adta lehetőségeket.
A Ustream volt az utolsó darab az IBM kirakósában, amellyel egy egész új részlegre való videós szolgáltatást vásároltak össze, ezeket most egy külön felhőalapú videós egységgé szervezi össze a cég. A puzzle darabkái:
Az új részleg vezetője Braxton Jarrat lesz, aki a ClearLeap megvételekor került az IBM-hez. Jarrat szerint a cég már az első lépéstől tudatosan építette fel a videós szolgáltatását, mert ez hiányzott még ahhoz, hogy egy komplett felhőplatformot tudjanak kínálni az ügyfeleiknek.
A lépés része a nagy múltú IBM nagyobb szabású céljának is, hogy modern, felhőalapú céggé váljanak. Ez a feltétele annak, hogy kinyíljanak számukra azok a területek, amelyeken az utóbbi évek versenyében lemaradni látszottak: a mobilplatformok, a hirdetési piac, az adattárolás és a kommunikáció – írja a felvásárlás kapcsán a Techcrunch.