2016. január 22., péntek 16:19
2005-ben is nagytakarítást végzett a Google az egyre több szeméttel elárasztott hirdetési piacon. Összesen több mint 780 millió hirdetést blokkoltak világszerte, ez 50 százalékkal több, mint 2014-ben – írja az MTI a cég blogbejegyzése alapján. Ez olyan óriási mennyiség, hogy akkor is 25 évig tartana végignézni, ha egy hirdetésnél csak egyetlen másodpercig állnánk meg.
A hirdetéseket azért állították le, mert megsértették a Google szabályait, hazugságot vagy csalást tartalmaztak:
- 10 ezer oldalt és 18 ezer felhasználói fiókot függesztettek fel azért, mert megtévesztő terméket, például márkás órákat utánzó hamisítványokat akartak eladni.
- 12,5 millió hirdetést tiltottak le azért, mert megsértették az egészséggel kapcsolatos termékek szabályait, például nem engedélyezett gyógyszereket árultak vagy olyan félrevezető szöveget akartak megjelentetni, amely szerint a termék olyan hatásos, mint a vényre kapható szerek.
- Testsúlycsökkenést ígérő reklámból 30 ezret blokkoltak, például azért, mert diéta vagy mozgás nélküli, lehetetlen mértékű fogyást ígérő étrend-kiegészítőt hirdettek. A Google szerint 2015-ben ezek miatt panaszkodtak leginkább a felhasználók.
- Adathalászat miatt majdnem 7 ezer oldalt függesztettek fel.
- 10 ezer olyan oldalt tettek elérhetetlenné, amely kéretlen szoftverrel lassította a felhasználók gépét vagy megváltoztatta a honlapjukat.
- 17 millió olyan reklámot utasítottak el, amely félrevezető módon, például a számítógép rendszerüzenetét utánzó megjelenésével vette rá a felhasználókat a kattintásra. A Google-hirdetéseken keresztül elért, kéretlenül letöltődő programok számát 99 százalékkal csökkentették.