Az Európai Bizottság magyar gazdaságról kiadott jelentése néhány bekezdés erejéig az informatikai és kommunikációs trendekre is kitér, és ebben kemény kritikát kapnak a hazai cégek. Az egyik legnagyobb probléma a magyar cégek elmaradottsága:
Sajnos itt nem ér véget a felsorolás. A kkv-k nincsenek megáldva túl jó kereskedői vénával, 10 százaléknak van online boltja, és csak 4,5 százalék értékesít az uniós piacokra, a magyar országhatárokon kívül. A bizottsági jelentés azt tanácsolja a magyar vállalkozásoknak, hogy nagyobb mértékben használják az online kereskedelmet, a közösségi médiát és a felhőalapú alkalmazásokat.
Az állam e tekintetben nem mutat jó példát, a Bizottság vizsgálata szerint a digitális közszolgáltatások bevezetése és alkalmazása terén is átlagon alul teljesítünk.
Az információs szupersztrádánk azonban elég jól teljesít. Hazánk szélessávú infrastruktúrája 2015-ben is jobb lett, júniusban a háztartások 78 százalékának volt 30 megabitnél gyorsabb kapcsolata, ami 2 százalékponttal magasabb a fél évvel korábbi értéknél, és az uniós átlagot (71%) is jócskán meghaladja.
Már csak a lefedettséget kell növelni, mert most a háztartások 95 százalékában érhető el valamilyen szélessávú szolgáltatás, szemben az EU 97 százalékos átlagával.