Index Vakbarát Hírportál

Túl gyenge a Mac a virtuális valósághoz

2016. március 4., péntek 13:47

Az Oculus Rift első fejlesztői változatai jól futottak Windowson, Macen és Linuxon is, de a fogyasztóknak szánt változathoz Windows kell. Már egy éve tudjuk, hogy így lesz, de most Palmer Luckey, az Oculus társalapítója újabb nyilatkozattal tüzelte az Apple-rajongók kedélyeit.

Ha majd az Apple kiad egy jó számítógépet, akkor azzal is használható lesz az Oculus Rift.

Luckey hozzátette, hogy még az Apple legjobb gépe, a különleges formájáról és rendkívül magas áráról híres Mac Pro sem elég erős ahhoz, hogy elmerüljünk vele a virtuális valóságban. A több mint kétmillió forintos modell AMD FirePro D700 videokártyája sem felel meg az Oculus követelményeinek.

Luckey nem először osztja ki a hardvergyártókat, az Xbox One és a Playstation 4 már 2013-ban megkapta a megáét, hogy túl gyengék az Oculushoz. 

Ez persze mindent elárul arról is, hogy a virtuális valóság milyen növekedésre számíthat a következő években. A számítógépezők túlnyomó többsége nem tud és nem is akar százezer forintot elkölteni egyetlen videokártyára.

A virtuális valóság sokáig olyan lesz, mint a hifibolondok zenelejátszói. A több tízmillió forintos hangcuccok is egyfajta virtuális valóságba röpítik a felhasználót, hiszen általuk úgy hallgatható meg egy koncertfelvétel, mintha ott ülnénk a közönség soraiban. Ahogy a highend hifi speciális lejátszókból, erősítőkből, végfokokból és spéci rézdrótokból van összerakva, úgy a minőségi VR is több méregdrága eszköz - erős számítógép, külső videokártya, VR-sisak, érzékelők és más furcsa kontrollerek - hálózatából áll majd össze.

És ahogy a highend hifik használata közben sem a mi kezünkben szólal meg csilingelve a drága pezsgővel teletöltött pohár, úgy a virtuális valóságban sem a szellő simogatja majd az arcunkat, hanem a sokmillió forintos csúcstechnika fröccsöntött műanyag burkolata.

Rovatok