A legtöbben megbíznak a nagy gyártókban, hogy megvédik adataikat a hekkerekkel szemben, nagyjából hasonló arányban válaszolták ezt az Apple-lel, a Google-lal, Microsofttal és Amazonnal kapcsolatban. A Reuters/Ipsos legújabb felmérésében az emberek adatvédelemmel kapcsolatos gondolataira voltak kíváncsiak. Az apropót a kutatásra az Apple és az FBI között húzódó iPhone-feltörési vita adta.
A felhasználók hatvan százaléka szerint az Apple-nek meg kell tudni védenie az adatokat a hekkerekkel szemben. Ugyanez volt az arány a többi cégnél is, tehát itt nem tettek különbséget a válaszadók. De kevésbé bíznak adataikkal a Facebookban és a Yahooban. A Facebook esetében 39 százalék gondolja azt, hogy meg tudja védeni adatait hekkerekkel szemben, a Yahoo-nál ez 44 százalék.
Érdekes azonban, hogy telefonválasztásnál tízből csak egy ember nézi azt, hogy mennyire biztonságos az adott mobil. A többség inkább a gyorsaságra, árra és egyéb funkciókra helyezi a hangsúlyt.
A biztonság hiánya az egyik első dolog, ami zavarja a felhasználót, de vásárlásnál ez egyáltalán nem fontos szempont. Még az utóbbi időben a hírekben sokszor Apple és FBI párharc sem javított ezen a helyzeten.