Végre magyarázatot kaptunk arra, amit a teszteken már megtapasztaltunk, hogy a profi virtuálisvalóság-sisakok miért sokkal jobb minőségűek, mint amit telefonból alakítottak ki. Az iFixit darabokra szedte az Oculus Rift végleges, fogyasztóknak szánt változatát, és abban nem egy, hanem két különálló kijelzőt talált.
A két megjelenítőt alaposan hozzáigazították a szemekhez, és a köztük lévő távolság állítható, ami elég fontos, mert mindenkinél más a szemek közti távolság. A szemeink előtt lévő lencse jóval nagyobb, mint amilyeneket a Samsung Galaxy Gear VR-ben és a papírból összetákolható vr-nézőkékben találunk, és sokkal profibb a kialakítása.
Az Oculus különleges formájú, aszimmetrikus Fresnel lencséket alkalmaz. Ez kimondottan a vr-élményhez van hozzáigazítva, a speciális formával könnyebben kiküszöbölhető a képi torzulás.
A lencséket úgy állították be, hogy ne legyen látható a kijelzők széle, ez ugyanis teljesen agyonvágná az élményt. Az a lényeg, hogy amikor a Riftet a fejünkre húzzuk, akkor egy végtelen és távoli kijelzőt érzékelünk, nem azt, hogy valaki odaszigszalagozott egy tévét a koponyánkra.