Mostanában alig kapunk panaszos leveleket lassú, drága, akadozó neteléréssel kapcsolatban, pedig a tapasztalataink alapján nehéz elhinni, hogy Magyarországból digitális kánaán lett. Persze, tudjuk, két év múlva olyan Szupergyors Internet lesz mindenhol, hogy az EU a nyomunkba sem ér, de mi már most jól akarunk netezni.
A szolgáltatók Facebook-oldalán nagyszerű történetek láthatók, elég megnézni az elmúlt néhány nap termését:
Ma egy hete, hogy jelentettem egy hibát, miszerint szakadozik az internetem. Rá két napra elkezdték a kivizsgálást, és erre rá két napra kaptam egy sms-t amiben az állt, hogy a hibát elhárították. Azóta egyáltalán nincs internetem.
Hol van hol nincs net! Nincs is jobb dolgom mint hogy minden nap írogatni hogy nincs net!
Mi fizetjük pontosan a netet, cserébe olyan IPTV "szolgáltatást" kapunk, hogy azt már leírni se lehet! A tv akadozik, diavetítést kapunk jópénzért... A net olyan ritka és annyit szakad, hogy lehet, a biciklis postás is gyorsabban hordaná az adatcsomagokat!
A Facebookon megjelenő kritikák nincsenek igazán szem előtt, a panaszos alig néhány száz ismerőséhez jutnak el. Hogy jobban megismerjük az aktuális problémákat, arra kérjük kedves olvasóinkat, küldjék el nekünk a történeteiket. Annak örülünk a legjobban, ha megoldást is küldenek. Ahogy példáinkból kiderül, nem mindig érdemes megvárni, hogy a szolgáltató kiküldjön egy szerelőt.
„Ma mindent reseteltem, kihúztam, pihentettem, újraindítottam, átkötöttem, cseréltem kábelt, áthelyeztem a modemet. A router resetje után öt percig volt jó a sebesség, aztán minden visszaesett a modemes kőkorszakba.”
30 kbps, mit csináljak ezzel? Ez még a BBS-hez se elég.
- írja kollégám, aki hetekig szenvedett a pocsék otthoni nettel.
"A jelerősség fasza, a wifit nem lopja senki, a kapcsolat elvileg 72 MBPS, de mégis szar" - írta. Aztán kiderült, hogy az évekkel ezelőtt telepített modem megszolgálta az idejét. A Digi lecserélte az elavult eszközt, és most simán megy rajta az Netflix HD is, pedig csak öt megabites, vagyis alapszintű díjcsomagról van szó.
Tavaly nyáron indította el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a szelessav.net oldalt, ahol nemcsak a netszolgáltatásunk minőségét tudjuk mérni, de még részletes útmutatót is kapunk hozzá.
Itt azt is részletesen leírják, hogy milyen külső és helyi körülmények befolyásolják a hozzáférés sebességét (kábelhibák, az otthoni hálózatunk felépítése, a számítógépen vagy mobilon futó alkalmazások nethasználata, és országos térképen tudjuk követni a felhasználók és az NMHH szakemberei által elvégzett mérések eredményét.
A Telekom óriási hálózatfejlesztési projektjének a mellékhatásait is sikerült megtapasztalni, és
Egyszer csak úgy döntöttek, hogy a rézdrót helyére behúzzák az üvegszálat, hogy felpörögjön a korábban lomha hozzáférés, de a sebesség az ígért 30 Mbps helyett kollégánknál csak 5 Mbps lett. Az ember azt gondolná, hogy egy zsírúj hálózaton mindent tökéletesen beállít a Telekom, de a wifi beállításait házilag kellett megbuherálni, hogy jó legyen a letöltési sebesség.
Talán leterhelte a berendezést, hogy túl sokat vacillált a frekvenciakiosztáson - a wifinél ugyanis megadható, hogy milyen széles csatornákat osszon ki a hotspot, ami ez esetben 20/40 MHz-re volt állítva. Amikor elvettük a hotspottól a döntés lehetőségét, és fixen 20 MHz-es kiosztást állítottunk be, noha a szűkebb sávot választottuk, rögtön elindult a bitfolyam. Azóta stabilan 30 megabit mérhető a lákás bármely pontján.
A távközlési cégekkel vívott csatában pénzt is veszíthet az ügyfél, és még csak azt sem tudjuk mondani, hogy a figyelmetlensége miatt. Kollégánk az eladott lakásában köttette ki a netet, fizette be a hátralékokat, és kapott is visszaigazolást a Telekomtól arról, hogy nullázta a számlát.
Mindenki tudja jól, hogy ezek a cégek milyen nagyra értékelik a hűséget! Fél évvel a szerződésbontás után jelentkezett egy behajtó egy 8 hónapos számlát lobogtatva, amikor már megszűnt minden ügyfélazonosító, és lehetetlen volt utánajárni, hogy pontosan miről is van szó, és egyszerűbb volt befizetni a követelést. De azok is csak pislognak, akik elfelejtik átnézni a felhasználói szerződést, és átlagos netezéssel, online videózással és zenehallgatással elérik a UPC-nél extrém használatnak számító, havi 300 GB-os limitet, és emiatt lelassítják náluk a hozzáférést.
Önnek is van egy jó története? Küldje el nekünk!