Olyan ez, mint a mémek doppingvizsgálata: egy algoritmus képes megfigyelni, hogy a mém Twitteren mikor kapott több hashtaget, mint amennyi egyébként várható lenne. Ezzel kiszűrhetőek azok a mémek, amelyek mesterségesen terjedtek el, például valamilyen cég fizet a népszerűsítésért.
A Twitter általában megjelöli a fizetett posztokat, de a hashtageknél egy máshogy működik. A hashtageket máshogyan is lehet népszerűsíteni, például más weboldalakon vagy akár tévében.
A csapat megpróbálta megtanítani az algoritmust arra, hogyan fejlődik és terjed egy hashtages mém Twitteren. A tanulási folyamat után talált is néhány promóciós kampányt, amelyet eredetileg máshol hirdettek, mint a #GameOfThrones vagy az #AmericanIdol.
Összességében az algoritmus 95 százalékos hatékonysággal működik, minden húsz Twitter által promotált mémből egyet nem talál meg. Az egy dolog, hogy meg lehet mondani, hogy a botok népszerűsíteni próbálnak valamit, de ha ezt emberekkel teszik, az eddig sokkal nehezebben volt leleplezhető.
Most azonban le tudják választani a természetesen fejlődő mémeket a mesterségesen népszerűsítettektől. Persze ezt is ki lehet játszani, például ha egy nagyobb cég fizet egy sok követővel ellátott celebnek, hogy twitteljen valami pozitívat róla. Ez természetesnek fog látszani az algoritmus szerint, pedig fizetett tartalom. Csak senki nem tudja.