Most végre kiderült, hogy az IBM miért vette meg 2015-ben a több százezer szenzorral és műholdakkal is rendelkező Weather Company céget. A kék óriás a vállalati ügyfelek döntéshozatalát segíti majd időjárási adatokkal, hogy a rossz pénzügyi eredményeket felmutató kereskedők többé ne tudjanak az időjárásra panaszkodni.
A Deep Thunder néven bevezetett új szolgáltatás az adatelemzést, a gépi tanulást és a Weather Company globális előrejelzési modelljeit kombinálja, hogy az előfizetők hiperlokális (akár néhány száz méteres felbontású), rövidtávú előrejelzéseket kapjanak a várható időjárásról.
Az El Niño miatt nincs vevő
Az adatokból kiderül majd, hogy az időjárás apró változásai, a hőmérséklet és az eső miként befolyásolják a fogyasztói viselkedést, hogy a kereskedők ehhez is hozzá tudják majd igazítani a logisztikai műveleteiket.
Az IBM a Dolgok Internetével (IoT) foglalkozó 3 milliárd dolláros új részlegével már másfél évvel ezelőtt befektetett a Weather Channelt is működtető cégbe, hogy közösen vizsgálják az időjárás hatását az üzletre. Később egyszerűen felvásárolta a vállalatot, hivatalosan nem megnevezett összegért - a Wall Street Journal elemzői kétmilliárd dollárra taksálják az ügyletet.