A Microsoft igen agresszív módszerekkel próbálja rávenni a felhasználóit, hogy frissítsenek Windows 10-re. Bár az átállás ingyenes, a módszer nem mindenkinek tetszik. Egyesek akár a bíróságig is elviszik az ügyet – és, mint a mostani eset mutatja, nem is teszik rosszul.
Egy kaliforniai nő nemrég tízezer dollár kártérítést harcolt ki a bíróságon; állítása szerint a Windows 10 frissítése akadályozta őt a munkájában – írja az IT Café.
Különleges ügyet zártak le nemrég Kaliforniában: egy nő 10 ezer dolláros kártérítést harcolt ki a bíróságon, mivel a Windows 10 frissítése akadályozta őt munkájában – írta meg a történetet a Seattle Times. Teri Goldstein egy utazási irodában dolgozik. A Microsoft ingyenes frissítési akciója után néhány nappal Goldstein észrevette, hogy a munkahelyi gépén az operációs rendszer megpróbálja letölteni, illetve telepíteni a Windows 10-et.
Soha nem hallottam a Windows 10-ről. Senki sem kérdezett meg, hogy akarok-e frissíteni.
Goldstein nem engedélyezte a frissítést, mire a számítógépe használhatatlanra lassult, és nem lehetett vele dolgozni. Megkereste a Microsoft ügyfélszolgálatát, de mivel a hibát nem javították ki, beperelte a céget. Egy új számítógép árát és kártérítést követelt tőlük. A Microsoft először fellebbezett, de egy idő után úgy döntöttek – a szóvivőjük szerint költségkímélési szempontok alapján –, hogy visszavonják a fellebbezést. Goldstein megkapta a tízezer dollárt.
A Microsoft számára ez persze nem nagy veszteség, ám tovább erősíti a frissítési politikát kritizálók táborát, illetve azt még nem lehet sejteni, hogy vajon hányan bátorodnak fel, hogy a frissítések okozta gondok miatt szintén pert indítsanak. Ez mindenképp presztízsveszteség a vállalat számára, akiknek nyilvánvalóan át kellene gondolniuk marketingstratégiájukat.