Halálos autóbalesetet szenvedett egy sofőr, aki a Tesla S Autopilot (önvezető) funkcióját használta. A vállalat egy blogbejegyzésben számolt be a történtekről; mint írják, értesítették a balesetről a közlekedésbiztonsági hivatalt (NHTSA).
Eddig még nem volt rá példa, hogy egy önvezető jármű halálos autóbalesetet okozott volna.
A karambol pontos okait még most is vizsgálják. Annyit tudni, hogy a jármű egy floridai autópályán haladt, amikor egy merőleges úton bevágott elé egy pótkocsis teherautó. Azt gyanítják, hogy az erős ellenfény miatt sem a sofőr, sem az autó nem észlelte a jármű pótkocsiját. A fékek nem kapcsoltak be.
Elon Musk, a cég vezérigazgatója a Twitteren azt írta, hogy ilyen esetekben a kocsi radarja sem segít. A rendszert úgy tervezték, hogy szűrje meg a nagyobb közúti táblákra emlékeztető objektumokat, mert így elkerülhetők a véletlenszerű befékezések.
A pótkocsi alakja és pozíciója megtéveszthette a Tesla S szenzorait. Az autó becsúszott a tréler alá; a karosszéria nem tudta megvédeni a sofőrt, mivel a pótkocsi kapásból a szélvédőt találta el. A Tesla szerint ha az autó a tréler elejével vagy végével ütközött volna, még egy nagyobb ütközés sem okozott volna halálos balesetet, mert az autó biztonsági rendszere megvédte volna a sofőrt.
A két jármű május 7-én ütközött a floridai Willistonban. Az autót a negyvenéves Joshua Brown vezette. A teherautó sofőrje nem sérült meg.
A #Tesla car was driving on autopilot in the first fatal accident of its kind.https://t.co/HCqOjdrvxR
— AJ+ (@ajplus) 2016. július 1.
A Tesla azt nyilatkozta az ügy kapcsán, hogy az Autopilot rendszert már régóta használják. Már 209 millió kilométert vezettek vele világszerte. Minden 151 milliomodik megtett kilométerre jut egy baleset az Egyesült Államokban; a világátlag egy baleset 96 millió kilométerenként.
A vállalat együttműködik az NHTSA-val; mint írják, az ő előzetes vizsgálatuk kiderítheti, hogy az Autopilot megfelelően működik-e. Ez viszont egy biztonsági intézkedés, például egy visszahívás előjele is lehet.
A Tesla a blogbejegyzésben megemlítette: a Tesla-tulajdonosok vásárláskor elfogadják, hogy az Autopilot még csak a publikus béta fázisban tart, és ennek tudatában használhatják. A rendszert nem a sofőr kiváltására tervezték. Az Autopilot bekapcsolása után a vezetőnek a kormányon kell tartania a kezét, hogy szükség esetén azonnal korrigálhasson.