2016. augusztus 1., hétfő 09:23
A Microsoftnál júniusban kezdődő 2017-es pénzügyi évben a vállalat az év végéig tervezett 1850 alkalmazotton túl további 2850-et is felírt a távozók listájára – írja az IT Café.
Hiába vásárolták fel a Nokia mobilos üzletágát, a Microsoft az okostelefonos piacon nem ért el értékelhető eredményt. És hiába vették a saját kezükbe a gyártást, a globális piaci részesedésük 1 százalék alatt maradt. A Gartner első negyedéves adatai szerint az Android részesedése 84, az iOS-é 15 százalék. A cégvezetés nem nézte tétlenül a kudarcot: májusban a márkanévhez tartozó licenceket és a szerzői jogokat is értékesítették.
Májusban 1850 fő távozásáról volt szó, de a csütörtöki tájékoztató alapján sokkal több embernek kell új munka után néznie. A leépítési tervezetet 2850 alkalmazottal egészítik ki. Mindez valószínűleg nem független attól, hogy a negyedéves jelentésében a telefonokkal kapcsolatos bevételekről csak annyi derült ki, hogy a visszaesés 71 százalékos volt.
A többi üzletág így teljesített:
- 2016 második naptári negyedéve a Microsoftnál a negyedik pénzügyi negyedévet jelenti, amiben 22,6 milliárd dollár bevételt regisztrált az egy évvel korábbi 22,2 milliárdhoz képest ez 400 milliós, 1,8 százalékos növekedést jelent.
- A felhő üzletág 6,1 milliárd dollárról 6,7 milliárdra növelte bevételét, az adózás előtti eredmény azonban hatodával csökkent az előző negyedévhez képest. Az Azure szolgáltatásokból befolyó összeg duplázódott (102 százalék), ahogy kétszeres számítási kapacitást vettek igénybe a felhasználók, mint egy évvel ezelőtt.
- A Produktivitás és Üzleti Folyamatok névre keresztelt, az Office és Dynamics termékeket is magába foglaló részleg 7 milliárd dollár bevételt termelt (5 százalékos bővülés). Ebből hárommilliárd maradt a vállalatnál; ez ugyan árfolyamkorrekcióval 8 százalékkal több az a tavalyinál, de az erős dollár és a felhő alapú rendszerekbe való befektetés miatt mégiscsak ötszázalékos csökkenés.
- A Windows licencekből, hardverekből, keresési hirdetésekből és például az Xbox Live előfizetésekből összeálló részleg, az MPC (More Personal Computing) négy százalékkal zsugorodott, 8,9 milliárd dollár bevétellel és szűk 1 milliárdos üzemi eredménnyel. Kiemelkedik a sorból a „Windows OEM non-Pro” terület, amelyik 27 százalékot hízott, szemben a Pro bevételekkel, ezek mindössze két százalékos bővülést produkáltak.