Index Vakbarát Hírportál

143 ezer felhasználónak nem megy a Freemail

2016. augusztus 2., kedd 17:03

Olvasóinktól rengeteg jelzést kaptunk az elmúlt pár napban, hogy hosszú ideje nem tudják használni a Freemail-fiókjukat, ezért megkerestük magyarországi legrégebbi ingyenes emailrendszerét. A Freemailt még 1997-ben indította a C3 Kulturális és Kommunikációs Központ, mára az Origo Zrt. tulajdona, az üzemeltetést pedig a Magyar Telekom végzi.

Sok felhasználó július huszadika óta nem tudja lekérdezni leveleit, egyikük telefonos megkeresésére pedig azt válaszolták, olvassák a Gépház-blogot, a leveleket pedig majd később megkapja. „A gondot tovább növeli, hogy a küldő nem érzékeli, hogy nem ér célba a levél (nem pattan vissza vagy nem kap automatikus választ a Freemailtől, hogy nem kézbesít), így azt hiszi, érdektelenségből vagy hanyagságból nem válaszol a címzett” – írja olvasónk.

Tamás Pétertől, a Freemail termékmenedzserétől megtudtuk, hogy a jelenség oka a tárolórendszer hibája, egymás után két azonos típusú tároló romlott el. Adatvesztés viszont nem történt, minden korábbi és azóta érkezett levél megtalálható a fiókokban. A kimaradás 143 000 fiókot érint, ők terheléstől függően nem érik el a leveleiket, nekik azt ajánlják, reggel vagy késő este próbálkozzanak, mert ezek a kevésbé terhelt időszakok.

Tamás szerint rendszer helyreállítása azonnal megkezdődött, de mivel rengeteg adatról, 57 terabájtról van szó, sokáig tart, és az aktuális levélforgalomtól függ, mikor, de várhatóan napokon belül ismét rendesen működik majd a szolgáltatás.

Rovatok