Index Vakbarát Hírportál

Összemossa a virtuális világot és valóságot az Intel

2016. augusztus 17., szerda 16:55

Egyre több cég készít VR- vagy AR-szemüvegeket. A kettő ugye nem ugyanaz, az előbbiben a felhasználó egy teljesen más világba csöppen a szemüveget felvéve, utóbbi pedig a környezetünk kiterjesztése virtuális tárgyakkal. A két irány nem szokott keveredni egymással, egészen mostanáig.

Az Intel ugyanis nem akárhogy száll be a versenybe, egy olyan szemüveget készített, amely a kettő határán mozog. A szemüveg a RealSense érzékelési technológiájára épít. Ez az Intel saját kameratechnológiája, amelyben egy külön erre kialakított lencserendszerrel egyszerre több szögből is rögzíthetjük az adott témát, a képen így egy adott tartományban utólagosan is nézőpontot válthatunk, és a fókusz is áthelyezhető rajta.

Project Alloy névre hallgat a most bemutatott szemüveg, amelyet az Intel fejlesztői konferenciáján mutattak be San Franciscóban. A legfőbb előnye a többi szemüveggel szemben, hogy a felhasználó itt látja saját kezét és meg tudja fogni a virtuális tárgyakat vele, vagy ki tudja nyitni az ajtót a játékban. A RealSence kamerák az ujjak mozgását is érzékelik, így a tárgyakkal tenni is lehet dolgokat.

A szemüveg még messze van attól, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljön. A bemutatón lévők szerint fejlesztenivaló is akad bőven rajta. Az Intel egyelőre csak azt mutatta meg, hogy milyen irányba indult a fejlesztéssel. Egyelőre tehát sem árról, sem megjelenései dátumról nem beszélhetünk.

Rovatok