A ComScore piackutató cég szerint most először fordult elő, hogy az online adatforgalom nagyobb része a mobilos alkalmazásokon, és nem a weben keresztül zajlik. Az elmúlt évtizedben, az okostelefonok térnyerésével már érezhető volt az eltolódás.
A ComScore adatai szerint azonban mostanra fordultak meg az arányok: az amerikaiak az internetezéssel töltött idejük több mint felében alkalmazásokat használnak. Két éve ez az érték még csak 41 százalék volt.
Az új statisztikai adatok kényelmetlenül érinthetnek mindenkit, akik a nyílt web hívei, és e köré építették az üzleti vállalkozásokat – és ez elsősorban a Google-re vonatkozik. Az online tartalmak indexelhetők és kereshetők a weben, de ahogy az adatforgalom a zárt alkalmazások felé irányul, egyre nehezebb lesz megtalálni ezeket az adatokat a weben.
Ez fordulópontot jelenhett a Google-nek, akik persze próbálnak küzdeni a jelenség ellen – például az alkalmazások tartalmának kereshetővé tételével. De semmi nem garantálja, hogy a Google az alkalmazáskereséssel (app search) is olyan piaci dominanciát szerezhet, mint a webes kereséssel.