Ennél szürreálisabb hír nem lesz ma: az Adblock Plus nevű hirdetésblokkoló úgy döntött, hogy hirdetéseket ad el. Ez az a böngészőkiegészítő, amely ellen kikeltek a legnagyobb médiacégek, mert blokkolja az oldalaikon futó hirdetéseket, ezáltal nem tudnak bevételhez jutni.
Egyes médiavállalatok egyenesen odáig jutottak, hogy ha azt érzékelik, hogy a felhasználó hirdetésblokkolót használ, akkor nem töltik be a cikket. Azzal magyarázzák ezt, hogy így tudják biztosítani az ingyenességet, vagyis azt, hogy bárki elolvashatja a híreket. Becslések szerint csak 2015-ben 22 milliárd dolláros kárt okoztak a kiadóknak a hirdetésblokkoló oldalak.
Az Adblock Plus most egészen furcsa lépésre szánja el magát: hirdetéseket akar eladni. Igaz, nem a hagyományos módon, hanem egy csavarral. Létrehozott egy platformot, ahol válogatott hirdetések jelenhetnek meg, ez a hirdetések úgynevezett fehér listája.
Ide csak gondosak kiválasztott hirdetések kerülnek, innen válogathatnak a csatlakozó kiadók és bloggerek. Ami a pénzt illeti, a hirdetések után befolyó bevétel nyolcvan százaléka a kiadóé lehet, a maradék húsz százalékon osztozik az Adblock Plus és társai.