Harmadszor próbálja megvenni a Spotify a rivális Soundcloudot, de a Financial Times szerint még így is eredménytelenek lehetnek a tárgyalások. Tavaly tavasszal a Spotify túl magasnak találta a vételárat, majd miután a Twitter befektetett a Spotifyba, megint futottak egy kört, de kudarcba fulladtak a tárgyalások.
A Soundcloud fő vonzereje a 200 millió felhasználója lehet, és hogy a katalógusában 135 millió dal van. Az is mellette szól, hogy nagy alkotói közösséget vonzott magához, rengeteg DJ adja ki itt a dalait, és különleges elektronikus mixeket is közzétesznek.
Az európai startup azonban üzletileg nem túl sikeres. Legutóbb 2014-ben adott ki a cég pénzügyi jelentést, akkor 39 millió eurós vesztesége volt. Júniusban befektetők 100 millió dolláros tőkeemelést hajtottak végre a Soundcloudon, de így csak 700 millió dollárra becslik a teljes értékét.
A Spotify vezetősége egy ideig fenyegetésnek tekintette a Soundcloudot, de amikor a korábbi előfizetői csomagok helyett bevezették a 10 dolláros Soundcloud Go szolgáltatást, csökkent a társaság esélye arra, hogy önállóan életben maradjon a zeneszolgáltatások egyre növekvő piacán, ahová mára az összes teches óriás beszállt.