A Pokémon Go júliusi megjelenése óta nagy karriert futott be, volt már listavezető, és óriási bukás is. A játék kapott hideget-meleget, de azt talán a legnagyobb utálói is elismerik, hogy rengeteg olyan embert mozgatott meg, akik máskülönben biztos nem álltak volna fel a székükből. Ha maradtak még kétkedők, a Microsoft és a Stanford Egyetem közös kutatása biztosan meggyőzi őket is - írja a Business Insider.
A tanulmányon Tim Althoff, stanfordi PhD hallgató a Microsofttal közösen dolgozott, és 1420 Pokémon Gózó Microsoft Band felhasználó aktivitását mérték benne. Ennek meghatározására a felhasználók keresési szokásait használták fel, azaz ha valaki a játékkal kapcsolatos dolgokra keresett rá, azt játékosként kezelték. Althoff szerint a célcsoport - bár eltörpül a több milliós játékosbázis mellett - jól reprezentálta az amerikai népességet.
Az eredmény talán az elvárásokat is felülmúlta, a tanulmányban leírt becslések alapján a játék nagyjából 144 milliárd lépéssel növelte meg az amerikaiak aktivitását. Emellett az is kiderült, hogy az igazán elszánt játékosok magukhoz képest napi 26%-al, azaz 1473 lépéssel többet tettek meg, mint korábban.
Ezek a számok nagyon jól néznek ki, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy mennyire képes a játék fenntartani a felhasználók aktivitását, itt pedig annyira nem teljesít jól a Pokémon Go, a megfigyelés 30 napja alatt az aktivitás csökkent a megfigyeltek között. Ebben persze nyilvánvalóan szerepet játszik az is, hogy a játék kevésbé népszerű, mint amikor kiadták, de így is rengeteg felhasználója van, akik valamennyivel biztosan többet mozognak miatta. Emellett talán arra is emlékeztette az embereket, hogy egy jó séta, vagy a város eldugottabb részeinek felfedezése akkor is jó móka, ha nem egy ritka Pokémont kerget az ember.