Új szolgáltatást vezetett be a Google News: egy kis ikonnal jelzik az olvasónak, ha a hírolvasóban felbukkanó hír megfelel a valóságnak. Az amerikai választási kampány tetőfokán erre nagy szükség van, mert a pletykák és a tények gyakran összekeverednek.
A fact checking (tényellenőrzés) fogalma főleg az amerikai sajtóból lehet ismerős. Az ottani szerkesztőségekben dedikált emberek ellenőrizték a leadott cikkekben szereplő állítások helyességét. Ha például a Rolling Stone-nak leadtak egy riportot, a fact checker rákérdezett az együttes tagjánál, hogy tényleg telehányta-e a turnébuszt, ahogy a cikkben áll.
A Google azt tervezi, hogy az ellenőrzött híreket címkével fogják jelölni. Ugyancsak címkét kapnak a véleménycikkek, a helyi értesülések és a sokat idézett anyagok. A Google News algoritmusa összeköti a tényekre alapuló cikkeket a most zajló történésekkel; ez részben egy már alkalmazott folyamatra, a Claim Review-ra épül. A Google szerint a fact checkinggel foglalkozó oldalak szintén alkalmazhatják a saját szolgáltatásukat.
A lépés már csak azért is időszerű volt, mert a Facebookot éppen a napokban szedték darabokra, amiért a hírkereső algoritmusok egyértelmű kamuhíreket válogatott az ajánlott cikkek közé. Mivel egy korábbi kutatás szerint a Facebook a 18-24 éves korosztály első számú hírforrása, joggal kritizálhatják őket, amiért nem figyelnek rá, hogy milyen hírek kerülnek az ajánlójukba.
Az amerikai választási kampány hajrájában a fact check címke azért is hasznos lehet, mert a korábbi elnökjelölti vitákban mindkét felet a tények félreértelmezésével vádolták. Egyes politikai újságírók a post-truth (igazságon túli) kifejezést használták a mai politikai viták jellemzésére.