Egy huszárvágással több mint 90 millió európai jármű lesz internetre kötve 2020-ig, és a most üzemben lévő autók is viszonylag olcsón, átalakítás nélkül csatlakozhatnak. A Roland Berger tanulmánya arra mutat rá, hogy utólag telepített eszközökkel pár tízezer forintból megúszható a dolog, és nem feltétlenül az autógyártók lesznek ennek az úttörői.
Nyilvánvaló, hogy az autógyártók teljesen integrált eszközei nyújták a legtöbb szolgáltatást, de ezeket az extra csomagokat vásárlás előtt meg kell rendelni, és a felár akár millió forintos nagyságrendű is lehet. A másik véglet a kizárólag appokkal megoldott szolgáltatás, ami olcsó ugyan, de a nyomkövetésen kevés dologra képes.
A tanulmány a 10-150 euróig terjedő árú, az autók ODB szervizportjára köthető modulból és okostelefonos alkalmazásból álló megoldásokban lát nagy lehetőséget. Ezek az autóokosító eszközök rengeteg új szolgáltatást tesznek elérhetővé:
Ilyen eszközt készít a magyarok által alapított, német és brit irodával rendelkező Konetik nevű startup is. Ők a vállalati flottákra fókuszálnak, mert a céges felhasználóknál látják a legnagyobb érdeklődést.
A rendszer bevezetése után óvatosabbak leszenek a sofőrök, hiszen az autó minden rendszeradatát folyamatosan rögzíti a rendszer.
Persze a megfigyelés nem öncélú, hanem tényleges anyagi előnnyel jár. A Konetik szerint az autók kíméletesebb használatával csökken az üzemanyag fogyasztása, amivel akár 5-25 százalékos megtakarítás is elérhető. Használat közben kevésbé feltűnő, de az autó életciklusa vége felé közeledve elég fontos lehet, hogy a körültekintőbben vezetett autókon kevésbé használódnak el a fékbetétek, az abroncsok és a többi kopó alkatrész, magyarán a jármű jobban megtartja az értékét.