A szerdai negyedéves jelentés szerint bőven a várakozások fölött kaszált a hirdetési piacon a Facebook, ami töretlenül növelte felhasználói számát is. A tervezett 6,92 milliárd dollár helyett 7,01 milliárd dollár bevételt könyveltek el, ami az egyes részvényekre vetítve 0,92 dollár helyett 1,09 dollár pénzügyi eredményt jelent. Amitől a részvényesek boldognak kellenne hogy érezzék magukat, ahogy attól is, hogy a havi aktív felhasználók száma a becsült 1,76 milliárd helyett 1,79 milliárdnál tetőzött.
A cég történetében először törték át a mobilos lélektani határt: ma már naponta több mint egymilliárdan Facebookoznak mobil eszközökről, az ebből a szektorból befolyt hirdetési összeg 5,7 milliárd dollár, az összbevétel 84 százaléka (egy évvel korábban 78 százalék volt ez a 3. negyedéves szám).
A közösségi oldal sorban negyedjére produkált a vártnál jobb számokat, mindez azonban nem hatotta meg a tőzsdét: a 3. negyedéves jelentés után több mint 8 százalékot zuhantak a cég papírjai a napi kereskedés során. David Wehner pénzügyi vezető ugyanis kissé borúlátóan vázolta a cég előtt álló utolsó negyedévere vonatkozó várakozásokat, mondván úgy becsüli, hogy a hirdetési bevételek vissza fognak esni.
Ennek oka pedig az, hogy saját belátásuk szerint mostanra elérték azt a határt, aminél több hirdetést már nem tudnak az oldalba bezsúfolni, azaz az egyes felhasználók fala csurig van reklámokkal. Az sem javított a tőzsdei hangulatot, hogy 2017-re növekedő kiadásokat prognosztizáltak a Facebook illetékesei, mivel a cég agresszív terjeszkedést tervez több területen is, ami az egyre több alkalmazott felvétele mellett a cég tőkéjének csökkenését is jelenti.
Szerdán írtunk például a Gameroomról, amit a Facebook a Steam konkurenciájának szán, de vannak kevéssé látványos, háttérben zajló infrastrukturális fejlesztések is, amik viszik majd a pénzt (adatközpontok bővítése, és így tovább). A Business Insider elemzője szerint 2017 a befektetési célú költekezések éve lesz, míg 2018-ban várható ezek megtérülése a részvényesek szemszögéből.