A Facebook bejelentette, hogy új funkciót tesztelnek, amellyel az oldalak adminisztrátorai állásokat hirdethetnének meg a cégeiknél Facebookon, és ugyanitt állásjelentkezéseket is fogadhatnának.
A közösségi oldalak szűk piacát szinte résmentesen kitöltő Facebook mellett a LinkedIn éppen azért válhatott sikeressé – és adhatott érte egy halom pénzt a Microsoft –, mert kifejezetten a munka világára ment rá, vagyis olyasmire, amit a Facebook sokáig viszonylag érintetlenül hagyott. Ennek a trendnek a változását jelezte már korábban az oldal Facebook for Work nevű munkahelyi kiadása, és most az álláshirdetési piac kiaknázására tett igyekezet is.
A cég egy szóvivője a Reutersnek azt mondta, azt vették észre, hogy a kisvállalkozások már amúgy is kiposztolgatják a Facebook-oldalukra a munkalehetőségeiket, az új funkcióval ezt akarják megkönnyíteni.
A LinkedIn bevételeinek nagy része a fejvadászok és a cégek saját munkaerő-toborzói által fizetett havidíjból származik. A Facebook a tervei szerint úgy látna bevételt az álláshirdetésekből, hogy a cégek más reklámokhoz hasonlóan fizethetnének, hogy több emberhez jusson el az álláshirdetésük.