Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője egy szombati posztban közölte, hogy komolyan veszik az álhírek terjedését a közösségi oldalon, és a közeljövőben lépéseket tesznek majd annak érdekében, hogy gátat szabjanak a kamu terjedésének.
A dolog apropója, hogy a Donald Trump elnökválasztási győzelme utáni sokkban az amerikai média elkezdett magyarázatokat keresni a váratlan eredményre, és rövid úton meg is lett a főbűnös: a techcégek, azon belül is a Facebook az oka, hogy Trump nyerni tudott. A vádak szerint úgy elburjánzottak a Facebookon a durva álhírek, hogy azok már érdemben befolyásolták a választást, ezért tudott nyerni a folyamatosan kamuzó és össze-vissza beszélő jelölt. Arról, hogy ebben mennyi az igazság, itt írtunk részletesen. (Spoiler: nem annyira sok.)
Zuckerberg posztjában azt írja, hogy eddig bíztak a közösség kollektív bölcsességében, azaz abban, hogy az emberek el tudják dönteni, hogy mi kamu és mi nem. Úgy gondolták, hogy inkább hagyják, hogy az emberek megosszák, amit akarnak, minthogy beavatkozzanak a dologba.
Szerinte az álhírek továbbra is csak a teljes facebookos tartalom kis részét adják, de azért tesznek lépéseket a jelenség ellen, például:
Ezek tehát a nagy ötletet. Zuckerberg szerint nem biztos, hogy működni fog, de komolyan veszik a dolgot, és javítani akarják a rendszert.