A múlt héten lezajlott Fujitsu Forumon bemutatták a cég új stratégiáját, aminek a mesterséges intelligencia az egyik alappillére. Az évek óta fejlesztett Zinrai rendszert már számos területen használják. Ilyen a Fujitsu és a madridi San Carlos Klinikai Kórház együttműködésében fejlesztett rendszer, ami a spanyol törvényeknek megfelelő adatanonimizáló eljárás mellett egy döntéssegítő rendszert is tartalmaz – írja az IT Café.
Az orvosok munkaidejének nagy részét a betegek kórtörténetének felderítése és elemzése. A kórtörténeti adatok különböző forrásokból származnak; ezeket gyakran papírra, az orvosokra jellemző macskakaparással jegyezték föl. Ennek elemzése a vizsgálatokra és a páciensre fordítható idő rovására megy. A Fujitsu adatelemző technológiája révén a külső és a klinikai forrásból érkező adatok egy helyre kerülnek, akár a helyi rendszerbe, akár a Fujitsu felhőjébe.
A HIKARI-nak (Health Informatics for Knowledge fusion in Advanced Research Innovations) elnevezett technológia az adatelemzésben is segít, hogy megkönnyítse a diagnosztikát. A féléves próbaüzem alatt mentális betegségekkel foglalkozó orvosok vezetésével 36 000 betegadatot tartalmazó adatbázist hoztak létre. Az adatbázis alapján alapdiagnózisokat állítottak fel, illetve különböző egészségügyi kockázatokat becsületek meg a tanítási fázis alatt.
A Zinrai mesterségesintelligencia-platformja több mint 85%-os hatékonysággal azonosította az öngyilkosságra, vagy alkohol és kábítószer használatára hajlamos pácienseket. A nyílt innováció és a társfejlesztések alapvető szerepet játszanak a Fujitsu célkitűzésében, hogy fejlett analitika alkalmazásával integrált egészségügyi megoldást hozzanak létre.