Index Vakbarát Hírportál

A kézzelfoghatóság adhat lendületet a döcögő VR-nak

2016. december 6., kedd 16:09

A VR-játékok és alkalmazások, sőt úgy általában a virtuális valósággal kapcsolatos termékek legnagyobb hiányossága talán, hogy a fejlesztőknek eddig nem sikerült olcsó és megbízható megoldást találniuk arra, hogy nyúljon bele a játékos az elé varázsolt világba. Bárki, aki próbált már bármilyen VR-szemüveget, tudja, hogy az első, ösztönös reakciónk az, hogy kinyújtjuk a kezünket, hátha meg tudjuk érinteni azt, amit látunk.

A jelenlegi állás szerint csak félmegoldások, vagy még olyanok sincsenek, a gyártók leginkább úgy próbálják áthidalni a problémákat, hogy vagy már létező, mozgásérzékelésre alkalmas irányítók adatait figyelik, vagy új műanyagkacatokat adnak a játékos kezébe. A Leap Motion nevű cég viszont máshogy közelíti a kérdést.

A startup egy olyan, Orion nevű kézfejkövető hardver-szoftver együttest épít, mely képes a kézfej mozdulatait követni, és annak várható fizikai következményeit a virtuális térbe közvetíteni. A megoldás alapja egy vékony érzékelő, melyet a VR-szemüvegek előlapjára lehet rögzíteni, hogy pont arra nézzen, amerre a fejünk is áll, és így felismerni a kézfejek, az ujjak, sőt az ujjpercek állását.

A megoldás részben már elérhető az Oculus Riftre és a HTC Vive-ra, (még magyar kutatók is dolgoznak a rendszerrel), de a fejlesztők most a mobilos változaton dolgoznak. A cég szerint ez azért jó lehetőség, mert a mobilos VR a legolcsóbb belépési, kipróbálási lehetőség a vásárlóknak – csak egy pár dolláros VR-tok, illetve egy mobiltelefon kell, így nekik is érdekes lehet ide célozni.

A Leap ugyanakkor nem készül arra, hogy saját szemüveget építve robbanjon be a piacra, inkább arra számítanak, hogy a már versenyben lévő, nagy gyártók vásárolják meg az eljárás licencét.

Rovatok