A Music Business Worldwide azt írja, a SoundCloud 52 millió dollár veszteséggel zárta a 2015-ös pénzügyi évet, és még 2017 vége előtt kifuthatnak a pénzből.
A számok a vállalat társalapítójától, Alexander Ljungtól származnak, aki figyelmeztetett, hogy a SoundCloudnak hamarosan külső finanszírozásra lesz szüksége, ha az előfizetéses modell nem felel meg az elvárásoknak. A SoundCloud tavaly indította el a SoundCloud Go nevű előfizetéses szolgáltatást, de a jelentésből nem derült ki, hogy beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket.
Ljung elmondta, hogy az ebből fakadó kockázat komolyan érintheti a vállalat működőképességét. A SoundCloud fenntartásához külső forrásokat kell bevonni, de erről az igazgatótanács még nem állapodott meg. A tagok szerint a befektetők biztosíthatják a vállalat működését 2017. december 31-ig, de fennáll a veszélye, hogy még idő előtt kifutnak a pénzből.
Az sem kizárható, hogy a SoundCloudot egy nagyobb cég fogja felvásárolni. Korábban a lehetséges vevők között emlegették a Spotifyt és a Twittert, legutóbb pedig a Google-ről rebesgették, hogy 500 millió dollárt adnának a SoundCloudért. A cég értékét tavaly még kétszer ennyire becsülték.
A SoundCloud szóvivője szerint nincs ok az aggodalomra. Mint elmondta, az 52 millió dolláros veszteségről a technikai fejlesztések, az új munkatársak, a marketingköltségek, illetve a zeneipari partnerekkel kötött licencszerződések tehetnek. Emiatt ugyan nem termeltek profitot, de 2016-ban már növekedést könyvelhettek el, és remélik, hogy ez a trend 2017-ben is kitart.