Az Alphabet több mint 26 milliárd dolláros forgalommal zárta 2016 utolsó negyedévét, ami 22 százalékos ugrás egy évvel ezelőtthöz képest. Még mindig a Google hozza a legtöbb pénzt, a kereső forgalma 25,8 milliárd dollárra nőt, és ebben az asztali és a mobilos bevételek mellett a Youtube is benne van. A Pixel mobilok is jól teljesítettek, de kellett is költeni a marketingjükre, hiszen a Google most merészkedik be ezzel az új saját márkanévvel az okostelefonok piacára.
Amióta az Alphabet az anyacég, és alatta elválasztották a Google-t a kísérleti projektektől, elég tisztán látszik a pénzügyi jelentésekben, hogy az utóbbiak mekkora terhet rónak a vállalkozásra. Az összes ilyen tevékenység 262 millió dollár forgalmat generált, ami egész jónak mondható a tavalyi 150 millióhoz képest, csakhogy mindez a vállalatnak 1,1 milliárd dollárjába került (ez kb. 320 milliárd forintnak felel meg). Ez az összeg csökkent, hiszen egy éve még 1,2 milliárd dollár volt a negyedéves mínusz, de azért kevés befektető örül az ilyesminek.
Elemzők némi aggodalmat is jeleztek azzal kapcsolatban, hogy a hangalapú keresésben néhány rivális - például az Amazon az Alexával - igencsak előre tört, és ez a Google fő tevékenységét, a hirdetési bevételeket veszélyeztetni.
Létszámban is nagyot bővült a Google, világszerte 72 ezren dolgoznak neki, míg tavaly még 62 ezer főnél kevesebben voltak.