Az okostelefon-használók arányának növekedésével a mobilbankolók száma is nő, 2030-ra pedig akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba a K&H Bank szerint – írja az MTI.
Míg korábban inkább számítógépen kezelték a pénzügyeket az ügyfelek, mára a hangsúly az okostelefonok felé terelődik – mondta a bank közleménye szerint Martin Jarolim, a K&H lakossági üzletágért felelős vezetője. 2030-ra például akár már a mesterséges intelligencia is megjelenhet a bankolásban, az ügyfelek egy virtuális asszisztenst kérdezhetnek majd a számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól, termékeiről.
Az okostelefon-használók aránya Magyarországon 60 százalék körül van, 2016-ra elérte a lengyel szintet. Ezzel együtt van még tér a bővülésre a magyar piacon a digitális megoldásokban a K&H szerint. A Deloitte digitalizációs érettséget vizsgáló felmérésében Magyarország 8 régiós ország között a 7. helyen áll, csak Szlovéniát előzve meg. Martin Jarolim szerint a digitális innovációknak fel kell gyorsulniuk, ha utol szeretnénk érni a régió országait. A szakember szerint a digitalizáció a pénzügyi szektorban nem azt jelenti, hogy nincs szükség bankfiókokra, hanem azt, hogy az ügyfeleknek lehetőségük lesz egyre több szolgáltatást teljes mértékben online intézni.