Kibújt a szög a zsákból, és végre megtudhatjuk, hogy miként költöznek be az online reklámok a lakásunk légterébe. A hanggal vezérelhető digitális asszisztensek a kimondott utasításunkra felolvassák nekünk a napi teendőket, hogy mekkora a forgalom az utakon, milyen lesz az időjárás, elduruzsolják a híreket, és ha már olyan ügyesen figyelünk, bedobnak néhány hirdetést is.
A Google Home felhasználói a napokban találkoztak az első ilyen esettel, amikor a hasznos információk sorolása közben egyszer csak ez hangzott el:
...egyébként mától látható a Disney élőszereplős produkciója, a Szépség és a szörnyeteg.
A felhasználó nem kért moziműsorral kapcsolatos információkat, csak a napi tudnivalókat akarta megismerni az „Oké Google, milyen lesz a napom?” – kérdéssel. Ezután a Google Home kicsit mesélt még az előadásról, és felvetette, hogy tudna még mozis híreket mondani. Miután erre nem jött válasz, folytatta a rábízott munkát, és elkezdte felolvasni a híreket.
Többen felfigyeltek arra, hogy milyen ügyesen a hírfolyamba ágyazták az előadásról szóló információt, alig lehetett észrevenni, hogy egy reklámról van szó. Sok előnnyel nem járt a hirdetés, mert a Google Home még nincs összekötve mozijegyeket értékesítő szolgáltatással, de a jövőben ez is biztosan megoldódik.
A Google érdekes magyarázatot fűzött az esethez: azt állítja, hogy ez nem reklám volt. Egyszerűen arról van szó a hirdetési bizniszben utazó keresőóriás szerint, hogy a digitális asszisztens a segítséget jelentő információkon kívül az aktuális tartalmakat is beszippantja a partnerektől (vagy nevezzük őket lehetséges hirdetőknek?), és ezeket is megismerhetik a felhasználók.
Lehet, hogy a Google most még valóban csak kísérletezik az elhangzó tartalom színesítésével, de ez a példa jól mutatja, hogy milyen ügyesen el lehet majd helyezni a reklámokat a hírek és más információk között, és a Google úgy tud majd a hirdetők termékei felé terelni minket, hogy azt talán észre sem vesszük.