Mark Zuckerberg nem ad gyakran interjút. A Fast Company újságírójával utoljára 2007-ben ült le beszélgetni. A Facebook viszont közben elérte a 2 milliárd felhasználót, és, ahogy az utóbbi idők politikai eseményeiben betöltött szerepe mutatja, nem minden olyan egyértelmű, mint mikor elkezdték.
Zuckerberg szerint
A Facebook CEO-ja továbbra is kitart emellett a gondolat mellett, és szerinte szükség is van rá, hogy valaki kiálljon, és kimondja: ha nyitottabb lesz a világ, és könnyeb lesz kapcsolatokat teremteni, az egy jó dolog.
Ő is elismeri, hogy a globalizáció nem mindenkinek használt, a Facebbok és a startupok világa pedig sokakat kirekesztő, megijesztő folyamat. De Zuckerberg optimizmusa töretlen, mert hisz abban, hogy a Facebook nem csak eseti jótékonykodást végez, hanem a cég gyakorlatilag összes erőforrása bizonyos értelemben társadalmi felhasználásra megy el: globális közösségek szervezése, és a pénzközpontú, piaci gondolkodás alternatívájának megteremtése. Az újságíró kérdésére, hogy a Facebook szokta-e a tőkéjét kockáztatni az értékrendje miatt, nem adott közvetlenül választ.
Persze Zuckerberg is felismerte a globális kockázatát annak, hogy rengeteg ember, akik korábban nem tudták egymás legbelsőbb gondolatairól, hirtelen moderálás nélkül kezdtek el vitatkozni egymással. Ennek ellenére az év legfontosabb kérdését, hogy mit kezd majd a Facebook az álhírekkel, Zuckerberg gyakorlatilag egy nagypapás legyintéssel elintézte.
A dezinformáció és az álhírek megjelenése teljesen természetes, és nincs mögötte semmilyen rosszindulat vagy fondorlatosság
- mondta a CEO, annak ellenére, hogyaz amerikai titkosszolgálatok nyilvánosságra hozott, részletes jelentései alapján egyértelmű, hogy ez csak az esetek elenyésző részében van így. Zuckerberg az álhíreket a clickbait cikkekhez hasonlította, amik ellen annak idején kifinomult, specifikus algoritmusokkal vették fel a versenyt.
Zuckerberg az interjúban inkább olyan egyszerűsítő példákat hoz, mint mikor Pakisztánban személyesen őt perelték be, mert valaki egy olyan Facebook csoportot indított, amiben Mohamed próféta ábrázolására buzdítják a felhasználókat. Ez Pakisztánban illegális, máshol nem: a Facebook ezért az országon belül nem mutatta a csoportot, azon kívül viszont igen.
Az egyértelmű, hogy a CEO szeretné a jövőt a Facebookal egyenlővé tenni. Emondása szerint
Elismerte, hogy ez nem egy zéró összegű játék, és sosem lesz mindenki teljesen boldog, de pozitívan tekint a cége jövőjére.